Иначе казано, с навлизането на новите технологии и подобрението им се променя и акцентът на самата астрономия?
Не само се е променил акцентът на самата астрономия, но се променя и акцентът на работата на нас, които популяризираме и обучаваме ученици и студенти. За да може те да бъдат в крак със съвременната наука, със съвременните технологии.
Могат ли учениците да прилагат знанията си в училище при положение, че работят със съвременни технологии? Използват ли се в училище такива технологии?
Много е трудно във всяко едно училище да въведем тези технологии. Въпреки че на някои места вече има електронни микроскопи и подобни съоръжения. Цифровите фотоапарати не са нещо екзотично за голям клас от хора така, че нещата които тук учат и усвояват могат да им послужат и през учебната година. И едно от нещата които искаме да направим тук е като се приберат в градовете от които идват да могат самостоятелно да работят.
Има ли деца които са с траен интерес към астрономията, заради лятната школа?
Целта на тази школа не е да произвеждаме астрономи, но в крайна сметка някои от тях поемат по пътя на професионалната астрономия, някои от тях стават физици в различни браншове на физиката, но някои от тях взимат много по-различни професии. Стават лекари, инженери, учители и т.н.
Мислите ли, че днешното образование е насочено към кадрите от които се нуждае държавата?
Аз не искам да правя оценка, така да се каже нямам право да направя оценка за съвременното образование, но категорично мисля, че неглижирането на физиката и природните науки в средното училище не са нещо добро. Ние знаем, че всяка година на България й трябват около 10 000 – 15 000 ИТ-специалисти, инженери и хардуеристи,а в същото време завършват около 5 000-6 000. И обратно на България й трябват около 5 000-6 000 икономисти и юристи, а завършват над 10 000. Това не е добър показател. Вярно е, че популярността в изучаването на природни науки в целия свят, като че ли е спаднала. Тези данни ги взимам от едно интервю на Теодосий Теодосиев
Така например, ние ако искаме да пратим космонавт или космически апарат, даваме ли си сметка какво след това ще се върне в българската индустрия. Разбира се, обикновения човек си казва „Ние нямаме, например „а“ и „б“, пък хвърляме пари за един космически апарат“, но това са хвърлени пари на вятъра ако те не се върнат обратно в индустрията. Ако те се върнат, това са реализирани средства. Така например, от програмата „Аполо“ американците от всеки инвестиран долар са си върнали около 7-8 долара, т.е. възвръщаемостта е очевидна.
Българската “Тийн мрежа за проверка на факти” набира младежи, които да се включат в обучения за откриване на фалшиви новини и изобщо на подвеждащо съдържание. За година от съществуването си, обучителната платформа prepodavame.bg, е успяла да привлече 13 младежи от цяла България, които публикуват резултатите от свои видео проверки в социалните..
Второто издание на Пътуващият фестивал на науката тръгва от Кърджали. На 23 септември театърът приема еднодневния форум, в който водещи и млади учени ще представят програма от събития в две направления - за деца и ученици, и за възрастни. Фестивалът се организира от Фондация "Красива наука", заедно с основните си партньори от Министерството на..
Младият астроном от Кърджали Атанас Митрев изкара последното си ученическо лято между САЩ и Индия. В края на юни дванайсетокласникът от Езиковата гимназия замина за престижна школа в Мазачузетския технологичен институт в Бостън, а през август участва като част от националния отбор на Международната олимпиада по астрофизика в Мумбай. " Заминах за..
На 17 септември православната църква отбелязва паметта на Вяра, Надежда, Любов и тяхната майка София. Но освен ден на почит към мъчениците, това е и празник на добродетели, на които момичетата са били кръстени. "Любов всъщност е най-голямата християнска добродетел", коментира за Радио Кърджали Мария Спиридонова, доктор по изкуствознание и уредник в..
В Северна Гърция българските неделни училища се подготвят за първия учебен ден. За 9-та поредна година децата ще се обучават на четмо и писмо, български език и традиции. Все повече деца и родители проявяват интерес към обучението на български език, а тази година учебният процес ще започне с близо 220 ученици. Ръководителят на Българското..
Тази година Средно училище„Христо Ботев“ в кирковското село Чорбаджийско посрещна 230 ученици. Те са с 13 по-малко в сравнение с миналата година. В първи клас са записани едва 9 деца, а тенденцията е броят на паралелките да намалява. „Когато дойдох преди седем години, учениците бяха 330, а сега са със 100 по-малко“, сподели директорът на..
С началото на новата учебна година Средно училище „Йордан Йовков“ в Кърджали представя две нови STEM лаборатории и шест високотехнологични класни стаи, които ще предложат на учениците модерни подходи за обучение чрез практика и иновации. „Този 15 септември ще бъде по-различен, защото имаме две STEM лаборатории на един етаж в две помещения“, обясни..
Кърджали 6600
бул. България 74
036 122 478