За да могат земеделските стопани в планинските райони да си осигурят по-сигурен поминък и да продават по-лесно продуктите е необходимо да се приложи регламентът за етикетиране с наименованието "Планински продукт". Министерството на земеделието трябва да придвижи процедурата.
Земеделските стопани могат да получат по-високи доходи от продажбата на продуктите, ако имат правото да използват етикета "Планински продукт". Потребителите ще са сигурни в качеството, тъй като ще има задължителни изследвания. Продуктите, които са произведени в планинските райони на Австрия, са с 15-20 % по-скъпи, даде като пример Диляна Славова, президент на секция "Земеделие и развитие на селските райони" и околната среда в европейския икономически и социален комитет.
Предприятия, примерно, от България, от Родопите, Швеция, малките острови - как да бъде защитена местната продукция? Първата стъпка, която успяхме да излобираме в Европейската комисия, в Европейския парламент беше етикетирането "планински продукт". Това не се отнася само за един вид храни. Това се отнася за мляко, пчели, всичко, което се произвежда като храна.
Друга възможност за продажба на земеделски продукти е организирането на мобилни пазари.
Смятам, че едно от удачните предложения, които видяхме като практика в някои държави-членки, визирам и Белгия, и Франция, това са мобилни борси - в превозни средства, някои дори имат тир, други по-малки камиони, при съответно отговаряне на регламентите за съхранение на продукцията. Със своята продукция, в определени дни, отиват в малко населено место, по-нататък на площад, примерно в Брюксел, когато е обявено, че в съответния ден могат малки производители да предлагат своята продукция. Превозното средство е с подвижни панели, те падат и веднага съответния производител може да предложи своята продукция на клиента.