Едва една трета от младите хора у нас на възраст до 22 години гласуват. Повече от половината от тях не се интересуват както от българската политика, така и от тази на Европейския съюз, сочи изследване на „Галъп интернешънъл“.
Изследването е социологически портрет на първото следпреходно поколение. Има три пласта младежи - "Златна" младеж, която разполага с всички привилегии и може да отдели за реномирани дрехи и културни събития повече от 150 лева месечно. Средна класа, която е мнозинство и има една трета група, която включва застрашени от социално изключване младежи. Това са предимно роми, които разполагат с по-малко от 20 лева на месец за стоки и развлечения.
Да изглеждаш добре, да бъдеш независим и да имаш добра кариера са ценности за близо 80 процента от младите хора. 60 на сто от запитаните живеят с родителите си. Правят го не по икономически причини, а заради удобство. 47 процента от запитаните не са мислили за емиграция, а тези, които искат да напуснат България, се насочват основно към Европа.
За целта на изследването е адаптирана методика на немския професор Клаус Хюлерман, който провежда това допитване в Югоизточна Европа. Зад международния проект стои фондация "Фридрих Еберт". В рамките на българската част от проучването са анкетирани 1030 младежи от 14 до 27-годишна възраст.