Кипър вече няма национален авиопревозвач. В полунощ влезе в сила решението за прекратяване на дейността на “Сайпръс еъруейз” и всички полети бяха прекратени. Това стана след обявеното решение на Европейската комисия, че получената от авиокомпанията държавна помощ е незаконна. Правителството заявие, че работи по създаването на нова частна авиокомпания.
След 68-годишна история, над 300 000 полета и повече от 70 млн. превозени пътници авиокомпанията Cyprus Airways окончателно сви крилете си. Краят на една от емблемите на Република Кипър бе обявен в петък вечерта, малко преди да бъде извършен последният полет под логото на летящия муфлон. В 21.15 ч. в петък видимо развълнуваният и просълзен екипаж приземи на летището в Ларнака последния самолет на Cyprus Airways, пристигащ от Атина.
Кипърското правителство обяви незабавно прекратяване на авиокомпанията като действащо дружество след оповестеното в петък вечерта решение на Европейската комисия. Според комисията 102 млн. евро държавни субсидии, предоставени от правителството на Кипър на авиопревозвача през 2012 – 2013 г., са незаконни и са в нарушение на европейското законодателство за държавните помощи. Дружеството трябва да върне 66 млн. от тях на държавата, но това няма как да стане, тъй като от години то е в тежко финансово състояние. Считано от полунощ, летателният лиценз на авиокомпанията бе отнет. След заседание тази нощ бордът на директорите взе решение за пристъпване към доброволна ликвидация на дружеството.
Държавата притежава 94% от акционерния капитал на авиокомпанията, в нея работят 560 души при флотилия от 6 самолета. В последните години Cyprus Airways изпитваше сериозни финансови затруднения заради икономическата криза, лошо управление, губещи маршрути, грешни пазари. Осъществяваният план за преструктуриране и опитите за приватизация с намирането на стратегически инвеститор не дадоха резултат.
Въпреки че отрицателният доклад на Еврокомисията се очакваше, до последно се таяха надежди, че авиокомпанията ще бъде спасена. Официалното обявяване на края й разтърси Кипър и бе оценен като загуба на част от националната идентичност. Синдикатите предупредиха за увеличаване на безработните, излизащи от компанията. Опозиционните партии нападнаха правителството заради неуспешните му действия.
Разходите на всички пътници с издадени вече билети за пътуване със Cyprus Airways ще бъдат компенсирани от държавата. Министърът на транспорта Мариос Димитриадис увери, че ще ще бъде осигурена връзка на острова с другите страни. Той обяви още, че вече се работи по възможността за създаване на ново частно дружество, носещо името и търговската марка на Cyprus Airways.