Update Required
To play the media you will need to either update your browser to a recent version or update your Flash plugin.
За откриването на Европейския музикален фестивал камерният ансамбъл „Софийски солисти“ е подготвил една програма, която започва в Буенос Айрес, преминава през Гърция и завършва с „партитурата на 20 век“. Това е определението на авторитетното списание „Gramophone” за Дивертименто за струнни на Бела Барток, който е роден именно на днешната дата през 1881 година. На пулта ще гастролира Георги Патриков, а солист ще бъде Марио Хосен. Марио Хосен е един от най-ярките ни цигулари в момента. Харизматичен и ефектен, той живее живота си на бързи обороти. Дели времето си между Виена, Пловдив и София. Неговите ученици в родния му град „под тепетата“ и студентите му в Нов Български Университет го обожават. Марио непрестанно е на път, непрестанно реализира нови и нови музикални проекти и партньорства. Благодарение на неговите познанства, инструменталисти от най-висока класа от цяла Европа дават майсторски класове у нас. Създател и двигател е на няколко камерни оркестъра, последният от които - Камерата Орфика - само за последните месеци имаше няколко впечатляващи европейски турнета. Марио Хосен обича предизвикателствата - да открива неизпълнявани досега творби, или да „изравя“ партитури и издания, които никой не е свирил изцяло. И да не забравя да добавя, че е един от най-тачените в наши дни интерпретатори на Паганини. Днес обаче ще го чуем с „Годишните времена“, но не на Вивалди, а на Астор Пиацола. Огнената му натура си „пасва“ много добре със страстната музика на аржентинския майстор.
Чуйте какво разказа Марио Хосен в предаването „Радиокафе“ - за мостовете, които музиката на Пиацола гради, за ефекта, който творбата е имала върху публиката и за забързаното ежедневие на един цигулар днес.
Сигнали за нередности в предизборната кампания може да изпращате на e-mail: reporter@bnr.bg
Репортерите на БНР ще ги проверят
АНОНИМНОСТТА Е ГАРАНТИРАНА