Пресцентърът на БДЖ съобщи, че от общо 164 влака, не са се движили 115. Някои от тях са потеглили и са спрели по пътя.
По информация на синдикатите, нито един влак не е тръгнал от Централна гара София тази сутрин.
В този час гарата е почти празна. Таблото с разписанието, както и в първите два дни от стачката, е изключено. Протестиращи няма, има обаче пътници, които чакат стачката да свърши, за да получат някаква информация. Някои хора чакат вече повече от час. Ето какво казаха някои от тях:
Това на какво прилича, толкова години е имало влакове, сега няма влякове, протести имало, не знам какво, не знам що. Така ще е докато някой не купи БДЖ-то.
Това, което ми направи много лошо впечатление е, че жената на касата беше много нелюбезна. Трябва да могат да ни кажат какви влакове ще има по-късно и в какви посоки.
Как протече стачката от началото на деня?
В третия ден на гарата в Горна Оряховица бяха спрени три бързи влака - за София, Варна и Русе. Нямаше пътници, които да се нуждаят от алтернативен транспорт. Протестиращите на перона железничари изпратиха с иронични ръкопляскания влак, чиято бригада отказва да се включи в стачката:
Защо ръкопляскате на този локомотивен машинист?
Поздравяваме го, защото той е доволен явно от всичко това, което се случва. Влакът е от Левски за Царева ливада и Габрово.
Как преценявате това, че част от хората се отказват вече от стачката?
Много хора-над 80% имат заеми, на много места има предупреждения от работодатели да внимават какво правят и че може да има и санкции и хората се страхуват и се отдръпват. Но в разговор с тях подкрепят стачката. Аз съм тук вече трети ден и смятам, че така ще продължи докато седнат на масата за преговори.
Според стачкуващите железничари от Горна Оряховица, сегашното ръководство на БДЖ не може да направи реформа, която да гарантира сигурността на превозите и нормални условия за работа.
На гара Мездра протестиращите се увеличиха. Движението на 22 композиции е блокирано. Автобусите са препълнени с пътници. Пловдивската гара е блокирана, До 16 часа влаковете не се движат. В протеста участват 90 на сто от работещите в БДЖ и Националната компания "Железопътна инфраструктура". През гара Бургас също още час влакове няма да преминават.
Трети ден продължава и стачката на русенските железничари. Освен влаковете, които до днес не пътуваха, спира да се движи и пътническата композиция между Русе и Варна. Ситуацията днес бе определена от синдикалния лидер Ева Дипчикова като "пълен блокаж" за Северна България :
Днес стачката продължава по същия начин както и вчера. Първият влак в 8.03 ч. беше спрян, сега предстои да бъде спрян и влака Горна Оряховица-Стара Загора, следващият влак, който ще бъде спрян ще бъде в 13 ч.по посока за Стара Загора. Но най-интересното днес е, че колегите от Варна са спрели влака "Приста", който пристига по разписание в 13 ч. в Русе. След като той няма да пристигне създава се проблем за влака, който е от 16,15 от Русе за Варна. Така че днес е пълен блокаж за Северна България.
Продължават стачните действия и на ж.п. гарата в Ямбол. На перона са близо 40 железничари. За трети ден на гарата е спрян пътническият влак от Бургас за Ямбол. Пътническият влак от Стара Загора за Ямбол е на гара Безмер. Композицията от София за Бургас ще е до четири следобед на гара Зимница.
Синдикатите очакват независими наблюдатели от Европейската транспортна федерация. До нея са изпратени сигнали за натиск на ръководството на БДЖ върху стачниците, каза пред "Хоризонт" председателят на националния стачен комитет на КНСБ Валентин Никифоров:
През тези два дни, които изминаха, днес е вече третият ден, се правят непрекъснати опити за локаут. Това, че дори в Пловдив на влака 8610 свалиха превозната бригада и с полицейски конвой и транспортна полиция я откараха да обслужва влака Пловдив-Карлово е показателно. Подобни сигнали сме дали на Европейската транспортна федерация и чакаме независимите наблюдатели оттам.
По данни на ръководството на БДЖ, към момента в стачката участват 278 железничари.
Синдикатите отново твърдят, че е оказван системен натиск върху стачниците. КНСБ и Подкрепа призовават гражданите да не ползват услугите на БДЖ между 8.00ч. и 16.00 ч., защото ръководството подменя екипите със служители без нужната квалификация. Това създава опасност от аварии, за които стачниците няма да носят отговорност.