Не могат да се съчетаят интересите на всички граждани, така Методи Христов, директор на "БДЖ-Пътнически превози" оправда решението на железниците да се промени разписанието на влаковете, което доведе до недоволство в засегнати общини.
Христов даде следния пример: Ако например ние сме планирали 600 влака в рамките на новия график, това става с участие на представители на общините, обикновено се оказва, че парите, които се заделят, не стигат за тези 600 влака. Те стигат за около 500 влака. Винаги един график се съобразява с това, че където няма алтернативен транспорт- в случая автомобиен, влаковете остават. Този график не е приет за цяла година. Всеки ден, всяка седмица, всеки месец графикът бива променян. Всяка една молба се разглежда и, ако има възможност - ние удовлетворяме тази молба. Решихме проблема в Перник, със Стралджа - по същия начин. Остава малко време да мине, има технологичен срок - 6 дни- и тогава влакът почва да се движи.
Кметът на Попово също каза, че там има проблеми.
Наистина се проведоха тези разговори преди месеци, но те са протоколни. Този път активни бяха и областните управители. Тази активност да защитаваме интересите на хората среща неразбиране. Чувам, че проблемите са финансови, но нали затова е създадена железницата - за да посреща техните нужди. В Попово се засегнаха и учащите, студентите. Кога в Попово квотите за експесния влак не са били изпълнявани?! - попита кметът на града.
Чуйте мненията
В Мездра отмяната на два пътнически влака предизвика масово недоволство. Преди промяната на разписанието електричките превозваха стотици жители на града в началото и след края на работния ден до Враца. Миналия месец, с апел към БДЖ да запази влаковете, се обяви и общинският съвет в Мездра.
Чуйте и репортажа на Ива Антонова