Всички мерки, които досега са предприемани за оздравяване на Българските държавни железници, изобщо не са се изпълнявли. Това каза министърът на транспорта Данаил Папазов. Стабилизирането на дружеството ще бъде приоритет в програмата му.
Министърът подробно се е запознал със съветите, давани от Световната банка, както и с плановете, правени от екипите в Министерството на транспорта, и е стигнал до извода, че обявените оздравителни мерки в БДЖ не се осъществяват.
И въпреки това, въпреки всички тия мерки мога да ви кажа, че единственото, което е изпълнено от тия мерки, е само съкращенията и нищо друго, обясни министър Папазов.
Според данните на министъра за последните 4 години от БДЖ са съкратени 4700 души, което е 40% от персонала, а в НКЖИ - близо 3200, което е 20%. Превозвачът ще бъде преструктуриран и задълженията на БДЖ към железопътната компания ще бъдат изплатени до 30-и януари 2014-а година по схемата "дълг срещу собственост".
Следващата много важна точка е дислокация на ръководството на администрацията на холдинг БДЖ "Товарни и пътнически превози" от сградата на ул. "Иван Вазов" - на жп гара София и жп гара Подуяне. Срокът е декември следващата година, заяви транспортният министър.
Наред с БДЖ належащ проблем са и "Български пощи", които през миналата година са на 11 милиона лева загуба, посочи Папазов. По думите му субсидията е много намалена и дружеството практически не може да изпълнява универсалната пощенска услуга. Проверка се прави и в "Автомобилна администрация", където също ще има преструктуриране до края на август. Сред приоритетите му е и развитието на въздушния транспорт.
И още - до 1-ви август ще има 93 услуги, които ще могат да се ползват чрез електронно управление, а от средата на месеца те ще станат общо 201. За момента не е ясно кои ще бъдат другите двама заместник-министри на транспорта.