Eмисия новини
от 12.00 часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Учените са готови да излязат на протест заради предложението да отпадне мандатността на ректорите

Снимка: БГНЕС
Отворено писмо до Народното събрание срещу предложението ректорите да са без мандат и съответно петиция инициирана от проф.д-р Лъчезар Аврамов, адвокат Калин Костов и д-р Петко Тодоров, председател на Сдружението на младите учени "Когито“ събра за кратко време близо 600 подписа.

Д-р Петко Тодоров
обясни в интервю за предаването "Хоризонт до обед“: В България това ще бъде контрапродуктивно. Това, което предлагат вносителите на това предложение като аргументация, е, че българската научна общност е узряла за такъв тип управление. Само мога да посоча последната сесия на Фонд "Научни изследвания" като един пример, където имаше доста големи злоупотреби, които вече са в прокуратурата. Показа се, че всъщност учените не са хора, които са извън общата мярка. Има такива учени, но те са единици. Обществото от учените са като всички останали хора. Когато стане въпрос за неща като пари и власт, те са като всички останали хора.

Ректорите са с много голяма власт. Те разпределят бюджетите, определят основните вътрешни правила. От тази гледна точка могат да налагат всяко решение, което им е нужно и биха могли да наложат решение, което не е изгодно за университета. След като са били два мандата ректори, те със сигурност имат доста силно лоби в Общите събрания, които определят това нещо.


Законът за висшето образование със сигурност има нужда от много поправки, но точно този текст най не трябва да се променя
, каза д-р Тодоров.

Ако в четвъртък текстът влезе за обсъждане в Комисията по образование, учените ще излязат на протест, беше категоричен той.

Цялото интервю с д-р Петко Тодоров можете да чуете от звуковия файл.


БНР подкасти:

Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна

Най-четени