Законодателството обаче съдържа две хипотези на спиране, което засяга КС. Но той засяга закон и няма отношение към конкретния казус, така че спиране на действието на Народното събрание няма и КС следва да избърза в придвижването, разглеждането и произнасянето. Няма срок съдът да се произнесе какъвто има, когато се оспорва законността на избори. Досегашната практика обаче съдържа случаи, в които КС бързо и адекватно е реагирал при ясна потребност. НС трябва да изчака произнасянето на съда или да преразгледа своето решение.
Според нея, хипотетичната ситуация КС да не се произнесе, а депутатите изберат председател на БНБ, а след това съдът го определи като противоконституционно, е нереалистична: Такава ситуация считам за невъзможно да се случи. Разумът и правовата държава изисква експедитивност на КС, а от парламента изчакване на произнасянето на този съд. Действието на решенията на КС се разполагат занапред.
Има два основни порока по отношение на процедурата за предлагане на гуверньор на БНБ – спорът за противоконституционност на процедурата и прозрачността ѝ. Това заяви Борислав Цеков от Института за модерна политика, който беше възмутен от процедурата и сезира европейските институции по казуса:
Става една лоша практика на този парламент да пропуска съзнателно или не едно ключово изискване - изслушването при назначение на висши държавни органи да бъде публично и прозрачно. Това може да стане чрез ангажимент на кандидатите да представят свои писмени концепции, което да даде възможност и на професионалната общност, и на широката общественост да задават свои въпроси, да имат своята преценка за качествата и репутацията на съответния кандидат. По-важното в случая е, че се ограничава самата конкурентност на процедурата с това затварянето в партийните върхушки, а това противоречи на обществения интерес.
Цялото интервю чуйте в звуковия файл.