Това каза за "Хоризонт“ в предаването "12+3“ Иван Вълков, който е депутат от ГЕРБ и зам.-председател на транспортната комисия в парламента.
Воден е сериозен дебат, чрез който се стартира промяна в законодателството. Мерките в стратегия за безопасност по пътищата до 2020 година е дала сериозен резултат, но той е недостатъчен. Трябва обаче да се работи по превенцията на тежките пътно-транспортни произшествия по линия на обучението на водачите на автомобили. Цялото общество трябва да си даде сметка за това. Трябва да има законодателни промени, но и ние като общество трябва да бъдем непримирими.
Вълков обясни, че през 2014-а и част от 2015-а година са събирани много малко средства във Фонда за безопасност на движението, които се използват за превенция на ПТП чрез закупуване на камери и друг тип техника.
Увеличението на смъртните случаи с 10% в пътно-транспортни произшествия е в резултат на това, че ние разградихме двора си. Хората знаят, че се разпореди да не се извършват проверки, ако в полицейския автомобил няма камера и записващо устройство. Шофьорите знаят, че не трябва да ги спират, че не трябва полицаите да дебнат в храстите на пътя. Има основание да се борим с корупцията, но, когато се намираме в такова извънредно положение, както в момента, трябва да се вземат извънредни мерки. България притежава съвременно законодателство адаптирано към европейското, в което няма сериозни пропуски, но то трябва да се спазва.
Това коментира Койчо Русев, който е член на Управителния съвет на Асоциацията на българските предприятия за международни превози и пътища и председател на Съюза на организациите в автомобилния транспорт.
Според него трябва да бъдат направени допълнителни препятствия за спиране на безразсъдните шофьори, които не спазват законите:
Трябва да им създадем препятствия, да си повредят колите, защото те не мислят за живота на хората, но, ако дадат пари за ремонт на колите си, ще карат по-бавно. Явно само санкциите не вършат работа. Необходим е комплексен подход. Родителите трябва да потърсят мястото за подготовка на техните деца там, където тя е по-добра.
Русев смята, че е наложително да бъде създаден рейтинг на школите за обучение на шофьорите:
Когато отидеш да се обучаваш в някоя школа, да знаеш какво е качеството на работа в това заведение.
Цялото интервю чуйте в звуковия файл.