Интервю на Таня Величкова с Любка Маринова и Николай Марков
Update Required
To play the media you will need to either update your browser to a recent version or update your Flash plugin.
Досега Националната служба за охрана е работила в условията на правен вакуум. Новият Закон за НСО би трябвало да запълни тази празнина, но действително той ще узакони нередностите, вършени досега. Това каза за "Хоризонт“ в предаването "Неделя 150“ Николай Марков, който е бивш офицер от Националната служба за охрана:
Когато има вакуум на законодателство, регламентиращо дейността на НСО, се дава възможност на хора, които имат повече власт от други да своеволничат, включително и служители. Честа беше практиката хора, употребили алкохол, да карат, защото автомобилите на НСО не се спират за проверка. Законът за движение по пътищата изключва ли автомобилите на НСО или които и да е автомобили в държавата от спазването на Закона за движени по пътищата?
Новият Закон за НСО узаконява всичко, което се е вършило досега. Всички нередности, които са вършени, са вписани в правен вид, така че те вече имат право на това. Вменени са военни и полицейски правомощия на всеки служител по силата на този закон. Даването с лопати на правомощия на когото и да е в държавата невинаги води до добър резултат. Същото е по отношение на широката преценка на служителите да имат законово основание да преценяват виновност на пътното платно. Това е абсурдно, защото нито един служител няма такава квалификация.
Полицията не е безсилна по отношение на противодействието на организираните гонки с автомобили и мотори. Там, където има информация, че се осъществяват такъв вид скоростни състезания, трябва да бъдат поставени камери. Участниците в тези гонки се страхуват от камерите и те разреждат събитията си.
Това каза в ефира на "Хоризонт“ Любка Маринова, която е член на Асоциацията на пострадалите при катастрофи.
Според нея превенцията на пътната полиция трябва да се осъществи с поставянето на голям брой камери:
С камери в целия свят се контролира движението. Наказанията са част от превенцията. Първо трябва да се плати глобата, а след това да може да се обжалва. Незабавно трябва да се засилят мерките.
Кметът на Владая Васко Стоянов е безсилен в битката за гражданското спокойствие и прекратяване на гонките с автомобили и мотори:
Имаме 7-8 площада, 40 км улична мрежа, а гонките стават навсякъде. След 22,30 часа е ужас. Хората ми звънят и се оплакват, особено заради двата големи площада в центъра. Има хора, участващи в гонки, и наши, има и от Перник, и от съседни села. Минава, върти, направи 4-5 оборота и изчезва в нищото.
Бул. „Ломско шосе“ също се превръща в състезателна писта, особено през летните месеци, обясниха гражданите: Гонки се случват почти всяка вечер след 23-23,30 часа. Чуват се газ, спирачки и свистене на гуми. Долавя се шум както от единични състезатели, така и от коли, които очевидно се гонят една-друга.