Eмисия новини
от часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

В. Велинов: Годишно над 500 решетки на улични оттоци стават обект на вандализъм и кражба

Снимка: БГНЕС


Непрекъснато получаваме сигнали за липсващи решетки на улични оттоци, които са обект на вандализъм и на кражби.

Това каза зa “Хоризонт” в предаването “Хоризонт до обед“ Валери Велинов от дирекция "Транспортна инфраструктура" към Столична община по повод слушателски сигнал за липсващите шахти на много места в столицата, но предимно в района на "Летище-София" около терминалите, по Околовръстното шосе в района на "Ринг мол", както и за булевард "Драган Цанков" и района на "Интерпред" в двете посоки:

Непрекъснато има мобилни групи на фирмите към Столична община, които обикалят и констатират такива места, тъй като те са доста опасни както за автомобилното, така и за пешеходното движение
.

Велинов подчерта, че дефектите се отстраняват като се поставят временно решетки, докато бъдат подменени със заключващи се такива, защото са по-трудни за кражба:

Имаме вече наблюдения, че и такива вече се крадат чрез разбиване с тежки предмети, но се наблюдават много по-малко такива случаи.

Велинов заяви, че годишно изчезват над 500 капака, които вероятно се разрушават и дават в друг вид за вторични суровини.

Когато бъдат заловени на място извършителите, може да се предяви някакъв иск, поясни още той и допълни, че към фирмите, които стопанисват тези шахти, отношение има само при случай на авария.

При нас също постъпват множество сигнали както за липсващи капаци, така и за такива, които не отговарят на понятието част от тротоар или такива, които са под или над нивото, поясни Гергин Борисов от "Спаси София", гражданската платформа, която работи по проблемите на столицата:

Проблемът с капаците на шахтите е огромен и започва както от липсата на каквато и да е възможност Общината сама да се справи с кражбите, така и с липсата на контрол на качество при строителството, защото в една немалка част от случаите за пропадащ път, пропадането започва около шахтите.

Борисов обясни, че впоследствие е много по-лесно капакът да бъде измъкнат, дори ако е от заключващите се решетки, защото се отделя от асфалтовата настилка лесно.

Цялото интервю, както и анкета на Еленица Маринова, чуйте в звуковия файл.


БНР подкасти:

Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна