Проблемът не се решава с това, че ще отремонтираме няколко двигателя. Самолетите имат най-различни агрегати и ресурсите им изтичат. Производител е Русия, а след като няма да ни доставят резервни части, те могат да стоят на място и заради гуми, и заради пиропатрони, а не само заради двигатели.
Според Дочев е невъзможно с два или 4 изтребителя да се поддържа подготовката на една ескадрила от 20 летци.
След като нямаме пари, трябва да направим разчет какво можем да направим и какво не, категоричен е Дочев, който оцени като "необходим" законопроектът, позволяващ и съюзнически самолети да участват в охраната на небето ни.
Нали затова влязохме в НАТО, за да можем да си помагаме и когато има нужда, да се помага. Не смятам, че е проблем наш съюзник, макар и Турция, да ни охранява въздушното пространство, колкото и това да звучи неприятно за много хора.
Според Дочев е необходимо по най-бързия начин страната ни да намери нови многоцелеви изтребител от страните, които са ни съюзници, и да запази летателния си състав.
Не можем да обвиняваме Русия, че не ни поддържа военната авиация, след като се противопоставяме в момента едни на други и все повече обстановката върви на там. Не казвам, че ще воюваме, но става въпрос, че и аз да съм производител в Русия, ще гледам да си продам самолетите, но ако съм политик ще кажа: "Чакайте с тези хора да видим какво ще стане". Няма какво да си играем с МиГ-29. Отдавна трябваше да ги продадем, докато имаха цена, и да търсим ново решение.
Интервюто на Снежана Иванова с ген. Иван Дочев можете да чуете от звуковия файл.