Интервю на Лъчезар Цветков с Румен Драганов и професор Христо Кафтанджиев
Update Required
To play the media you will need to either update your browser to a recent version or update your Flash plugin.
Това е фал старт на реклама за кампания на 2016 година, тъй като клипът, който е доста професионално изработен от киностудиото в Бояна, фактически е реклама за самата киностудиа.
Това каза за “Хоризонт“ в предаването “Нещо повече“ Румен Драганов от Института за анализи и оценки в туризма по повод новия рекламен клип на България, в който участват редица холивудските звезди:
Всички лица, известни артисти и продуценти, рекламират възможността за правене на филми в България - филмът е предназначен главно за американски продуценти от Холивуд и директори на продукции, които мога да изберат България като дестинация, в която могат да снимат своите филми.
Филмът е непригоден за българската туристическа индустрия, тъй като той не отговаря на нито едно от изискванията за привличане на туристи, подчерта Драганов и допълни:
Нито един от големите туроператори от Англия, Германия, Франция или Русия няма да припознае този клип като нещо, с което те ще рекламират своя продукт. В Русия Рамбо се свързва като борец срещу руснаците, така на страната на талибаните, а във Франция не обичат въобще Холивуд и въобще американската продукция, защото те налагат европейското кино.
Според Драганов клипът няма да повлияе на нито един български турист, а договорът, който е подписан, представлява нерегламентирана държавна помощ за едно частно дружество.
Клипът е чудесна идея и то много добре изпълнена, заяви в интервю за за “Хоризонт“ в предаването “Нещо повече“ професорХристо Кафтанджиев, преподавател по реклама в Софийския университет "Св. Климент Охридски":
В цял свят това работи - на чисто рекламния сленг това се нарича "индорсмънт" или когато известни личности свидетелстват за дадена стоко-услуга или в случая за цялата държава.
Те говорят прекрасно за България, така че това е един плюс по отношение на имиджа, като се има предвид, че образът ни в чужбина не е кой знае колко блестящ, обясни професор Кафтанджиев и допълни:
От гледна точка на критикуващите, тази реклама май е излязла безплатна, като се има предвид колко би струвало, ако ги накараме да свидетелстват срещу заплащане, защото това са световни имена.
Според професор Кафтанджиев от подобен тип рекламни кампании имиджът на една държава не може да бъде изцяло променен, но поне може да бъде редактиран.