Цената на винетните стикери не трябва да бъде обвързана с работната заплата, а с инфлацията. Има през годините натрупана инфлация и тя трябва да бъде оправдание за вдигане на цената на винетните стикери, защото това е очевадно, че трябва да се случи, за да има повече пари за пътища. Най-важното, което трябва да бъде обсъдено, е средствата от винетните стикери да отиват за поддръжката на с пътищата, за рехабилитация и ново строителство, за да се подобрява непрекъснато инфраструктурата, а не да минават през общия бюджет. Дори и да преминават през общия бюджет, то трябва целево да отиват изцяло в бюджета на Агенция "Пътна инфраструктура", за да може те да ги разпределя според съответните нужди.
Той прогнозира спад в закупуването на годишна винетка и едва ли ще постигне желания от управляващите резултат. Според Папазов прозрачното разходване на средствата за инфраструктура е много важно:
Съществуването на винетни такси е оправдано, единствено ако средствата отиват за поддръжката на пътищата. Много по-важно е да бъде въведена тол-системата, защото е много по-справедлива и отчита реалното използване на пътищата от автомобилите. Само тези, които действително ги ползват, те ще заплащат. Винетната система е по-лоша, защото всички плащат, независимо кой колко ползва. Системата не трябва да бъде смесена – винетна и тол-система, а направо да се премине към втората. Част от парите от акцизи на горивата трябва да отиват за пътища.
Наличието на винетки между отделните села е абсурдно и го няма никъде другаде в света, обясни Борис Гаврилов от Българския автомобилен съюз:
Тол-системата е нещо, което се заплаща, ако се ползва дадено съоръжение. Един човек от едно село е длъжен да заплати винетна такса, за да отиде до другото село, но той не стъпва на магистралата. Къде отиват парите от данъците за горивата?! Повишаването на цената не е решение. Това е запълване на дупка. Хората няма да получат по-добри пътища. Трябва да намерим нова философия за организация на пътното си движение. Колкото и пари да ни дава Европа, парите ще свършат.
Интервютата на Валерия Николова с Данаил Папазав и с Борис Гаврилов, както и анкетата на Надежда Николова, чуйте в звуковия файл.