Радиото си остана една медия, която не обсебва. Първите радиостанции, взети заедно, не владеят дори и 40% от аудиторията. Има, като че ли, едно индвидуализирано избиране, слушане, няма обсебващ характер тази медия. Тя продължава и развитието на технологиите, което още повече я стимулира да търси едно психологическо вграждане и да влиза възможно най-безпрепятствено в съзнанието на слушателите, смята проф. Попова.
Тя коментира и желанието и стремежът на телевизиите днес да привличат аудитория като прехвърлят съдържанието си в радиоефира:
Това е една тенденция от предишни години, когато бТВ и „България от еър“ ползваха свои собствени честотни ресурси, за да разширят влиянието на своите телевизионни програми. Това, което се случи тази година е, че тенденцията продължава да се разгръща. /…/ Нова телевизия направи, не върху своя чистота, своето радио. Всичко това по някакъв начин започва да се превръща в смущаващо.
Според проф. Снежана Попова ако тенденцията продължи, спокойно може да се говори, че пазарът ще продължава да упражнява диктат върху аудиториите на малките градове:
Това граничи с постепенното изчезване на регионалните радиостанции – част от този процес, който не произтича от телевизиите. Регионалното радио изчезва, защото то се състезава само с много големи играчи, които се явяват в цялото си великолепие.
Проф. Попова смята, че общественото радио може да оцелее, само ако аудиторията го припознае като такова.
Цялото интервю с проф. Снежана Попова, както и коментар на Мира Суховейко за събитията в полските обществени медии, можете да чуете в звуковия файл.