Хубавото в слуховете е тяхната роля да пробват обществените нагласи – нещо като своеобразно социологическо проучване или анкета.
Относно започналия в Гърция процес на лицензиране на телевизионните канали като част от процеса на медийна регулация, Стоянова отбеляза, че мерките в гръцкия медиен сектор са били предшествани от търсене на опит от много европейски държави в областта на лицензирането.
Гръцките власти са се спрели на италианския, испанския и румънския опит – лицензиране чрез търг и разширяване на медийния сектор за чужди играчи, обясни Мария Стоянова. След изследване Европейската комисия даде положителна оценка на медийния закон в Гърция, подчерта тя и уточни, че Гърция има осем национални телевизионни компании и 30 регионални, което е много, съотнесено към територията и населението на страната.