Инициативата "Училище за потребители" цели в обичайната за пазаруване среда да ориентираме потребителите да направят своя прагматичен и разумен избор, допълни Маргаритов. Според него информационните кампании и дейностите по превенция трябва да стимулират хората да бъдат по-активни и да имат европейско потребителско самочувствие, което да им помага да се защитят:
Все още в съзнанието на българския потребител има една неувереност. Съществува все още известно недоверие. Спецификите на българския пазар през последните десетилетия са такива, че не можем да очакваме изведнъж съзнанието да бъде изцяло изчистено от някои остатъци от миналото.
Тенденцията дейността на КЗП да респектира търговците ще се засилва, прогнозира още Маргаритов. Резултат не бива да се търси във все по-големия брой глоби, а повече търговци сами да осъзнаят, че с добри практики и лоялност могат да разчитат на добър за тях пазар.
От Комисията за защита на потребителите отчитат увеличаване на броя на сигналите, жалбите и заявките за консултации, с които хората търсят експертите. Особено отчетлива е тенденцията във временните приемни в курортните селища. От Комисията напомнят, че желаещите да се обърнат за помощ при невъзможност потребителският спор да се разреши с търговеца, могат да го направят както на денонощния телефон, така и по интернет или в регионалните офиси на ведомството. Конституирани са помирителни комисии в най-чувствителните сектори на потребителската защита, подчерта Димитър Маргаритов.
Основните права на потребителите са правото им на безопасност, на информация и на избор.
Интервюто на Мила Младенова с Димитър Маргаритов и анкетата на Евелина Стоянова можете да чуете от звуковите файлове.