Явно интереси, свързани с търговския център, който беше изграден на кръстовището на „Хладилника“ („Парадайс център“ – бел. ред.) са накарали Общината да преосмисли това решение и да направи метростанцията точно на кръстовището на „Черни връх“ и „Сребърна“.
Според Кирев неспазването на процедурите оставя съмнения за задкулисни действия. Той допълни, че има и други примери, които будят съмнения - например метростанцията в „Младост“ 3, която е отдалечена от жилищните сгради и се смята, че е съобразена с бъдещ инвеститор.
Особено за големи обекти като метрото не трябва да има никакви съмнения, че са изпълнени законосъобразно, категорично заяви кметът на София Йорданка Фандъкова:
Тези проекти се финансират от ЕС, под лупа се гледа както преди отпускането на финансирането, така и след това при отчитането. Така че, освен българските власти, много внимателно ни следят и от Брюксел.
Фандъкова уточни, че Общият устройствен план дава генерална насока за развитие на метромрежата, но според пътникопотока и анализа на ползите и разходите с регулационните планове и подробните устройствени планове се определя къде да бъдат метростанциите.
Разширението на софийското метро до квартал "Хладилника" беше пуснато в експлоатация миналия месец. То осигурява бърз превоз на жителите на квартлите "Лозенец", "Кръстова вада", "Драгалевци", "Гоце Делчев" и "Хладилника". 20 хиляди души на ден ползват този участък, който бе построен за по-малко от 2 години.
Цялата тема можете да проследите в звуковия файл.