Има много условности. Доколкото този заем ще бъде признат  за държавна помощ, то това почти сигурно ще бъде третирано от Евростат като  разходи и ще се отрази на дефицита. Имаме голяма аналогия със случая на КТБ, където  помощта на държавата за гарантиране на депозитите, независимо, че това не е  дори държавен фонд, заради своята същност беше отчетено като държавни разходи и  оттам като увеличаваща дефицита. Сега в случая , още повече, че става дума за  100 % държавно предприятие, директна намеса, това означава от бюджета на гледна  точка, че ще бъде разход. Милиард и триста милиона, защото не е ясно колко точно  ще трябва да платим, приблизително са около 1,4% от БВП. Което означава, че бюджетът  ще финишира, ако продължи същата тенденция на проходи и разходи от началото на  годината, някъде под 2% дефицит, така че от гледна точка на някакви наказания  или въздействия над бюджета за спазване на фискални правила. Това няма как да  се отрази. А иначе, като всеки един дефицит, той ще бъде финансиран или със  заем, или от наличните средства във фискалния резерв. 
Относно това какво да се прави с оборудването за централата, Дацов коментира: 
То няма много възможности. Аз самият, макар че не се занимавам в тази сфера, съм се хванал отдавна на бас, че ние ще финишираме създавайки смесено дружество под една или друга форма с "Росатом" и нещата някак се развиват от само себе си в тази посока. Което всъщност ще бъде и логично.