Има много условности. Доколкото този заем ще бъде признат за държавна помощ, то това почти сигурно ще бъде третирано от Евростат като разходи и ще се отрази на дефицита. Имаме голяма аналогия със случая на КТБ, където помощта на държавата за гарантиране на депозитите, независимо, че това не е дори държавен фонд, заради своята същност беше отчетено като държавни разходи и оттам като увеличаваща дефицита. Сега в случая , още повече, че става дума за 100 % държавно предприятие, директна намеса, това означава от бюджета на гледна точка, че ще бъде разход. Милиард и триста милиона, защото не е ясно колко точно ще трябва да платим, приблизително са около 1,4% от БВП. Което означава, че бюджетът ще финишира, ако продължи същата тенденция на проходи и разходи от началото на годината, някъде под 2% дефицит, така че от гледна точка на някакви наказания или въздействия над бюджета за спазване на фискални правила. Това няма как да се отрази. А иначе, като всеки един дефицит, той ще бъде финансиран или със заем, или от наличните средства във фискалния резерв.
Относно това какво да се прави с оборудването за централата, Дацов коментира:
То няма много възможности. Аз самият, макар че не се занимавам в тази сфера, съм се хванал отдавна на бас, че ние ще финишираме създавайки смесено дружество под една или друга форма с "Росатом" и нещата някак се развиват от само себе си в тази посока. Което всъщност ще бъде и логично.