Eмисия новини
от 12.00 часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Няма туристи зад граница, които за момента остават необезпечени от "Алфатур"

| обновено на 13.12.16 в 16:43
Снимка: БГНЕС

Няма туристи, които в момента се намират зад граница и остават необезпечени вследствие на подадената молба за откриване на производство по несъстоятелност на един от най-големите туроператори на нашия пазар "Алфатур", информират от Министерството на туризма.
"Алфатур" АД, "Алфамарина БГ" ЕООД и "Алфамарина" ЕООД са подали в Софийски градски съд молби за откриване на производства по несъстоятелност. Трите дружества са вписани в Националния туристически регистър и имат действащи застраховки към днешна дата.

В единственото съобщение, публикувано на интернет страницата на туроператора, се посочва следното:

В резултат на революциите в Тунис и Египет и последвалите бомбени атентати в Турция "Алфатур" загуби основните си дестинации, които съставляват около 80% от  бизнеса му. Едновременно с това, агресивното навлизане на пазара на нискотарифните авиокомпании доведе до срив и на продажбите по европейските дестинации и по направление Обединени арабски емирства. Тези, както и други негативни фактори и тенденции в туристическите дейности, доведоха до значителен спад на оборотите и ликвидността на агенцията.

Министерството на туризма продължава да следи ситуацията и има готовност да реагира в случай на възникнали проблеми между клиентите и дружествата, уверяват от ведомството.

Клиентите, които са внесли депозити или са платили изцяло своите почивки, няма да загубят парите си. Те са гарантирани със застраховката "Отговорност на туроператора", която е сключена на максималния размер.
Снимка: БГНЕСВсички клиенти на "Алфатур", която се обяви в несъстоятелност, ще получат обезщетение, съобщи за "Хоризонт" Кирил Бошов, ръководител на застрахователната компания "Евроинс", която работи с туристическата фирма. Той препоръча на клиентите, заплатили своите туристически пакети, да се свържат максимално бързо със застрахователя и да предоставят всички документи, които имат отношение към платената туристическа услуга:

По принцип законовите срокове са около 15 дни от предоставянето на всички документи. Аз заради това уточнявам, от предоставянето на всички документи, защото само едно телефонно обаждане например не е достатъчно.

Кирил Бошов допълни, че застрахователната компания ще сезира прокуратурата за несъстоятелността на туроператора:

Какъв е този фалит, когато вие в 01.00 часа приемате суми, а в 04.00 часа казвате: "фалирахме". Нещо се е случило между 01.00 и 04.00, или какво? Това с Турция не е от вчера, или с Египет, или от Тунис.

Засега от застрахователната компания не знаят колко клиенти са засегнати от несъстоятелността на туроператора, защото не са официално уведомени за проблема от фирмата и не могат да се свържат с представители на ръководството й.

Още акценти по темата чуйте в звуковия файл.

БНР подкасти:

Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна

Най-четени