Цистерните са двойни, с два балона и са направени така, че при удар трябва да хлътват, а не да се получава пробив, да изтича газ и да се получава след това взрив.
Дунчев припомни казуса с гара Владо Тричков, където през 2000 година шест цистерни паднаха от над 50 метра височина и нито една не се взриви.
Владимир Дунчев определи като добра идеята за осветляването на причините за катастрофата в Хитрино да се поиска съдействието на Международния железничарски съюз, който има специална дирекция за разследване на тежки произшествия.
Позовавайки се на примери, Дунчев отбеляза, че при дерайлирането на влак заради висока скорост от релсите излиза и локомотивът. Той изрази предположение, че може и да няма причинно-следствена връзка между високата скорост и дерайлирането.
Ежедневно в България стотици хора се занимават с превоз на опасни товари не само по железниците, но и чрез автомобили и по море, допълни още Владимир Дунчев:
Ако искаме пластмаса, трябва да возим полипропилен. Ако искаме газ вкъщи и по бензиностанциите, трябва да се вози пропан-бутан.
Железничарите не биха действали "през пръсти", защото са начело на влака и знаят, че отговарят с живота си, защити работещите в системата Дунчев. Запитан дали е възможно техническите прегледи да са формални, той изтъкна:
Тези машинисти, които са се качили и карат влака, не са самоубийци, да претупат техническия преглед на влака заедно с ревизор-вагоните и да кажат: Ние ще се движим така, защото много бързаме. Тези служители по една случайност например не са пострадали при този взрив. Никой от тях няма да тръгне да нарушава правилата, при положение че това не е първият случай в България.
Свързан съм и емоционално с гара Хитрино, тъй като съм работил там, призна още Владимир Дунчев.
Цялото интервю е в звуковия файл.