Ние категорично се противопоставяхме на обвързването на спасяването на БДЖ с концесия на летище София. Летище София премина също през много тежки проблеми, през много затруднения, изплати множество кредити и това го направиха ръководствата на летище София в годините заедно с хората, които са заети там.
Чутото вчера не променя нашата позиция и не ни дава никаква сигурност за следващите стъпки. За нас няма значение дали днес ще спрем процедурата, а утре ще започнем нова процедура при нови условия. Вижте Earnest and Young, частните инвеститори, външните инвеститори, те имат други интереси.
Йорданова изтъкна, че летището е изплатило дълговете си, с което е доказало, че е печалившо и може да се развива самостоятелно.
Главният секретар на Асоциацията на българските авиокомпании Йовко Йоцев е категоричен, че преди да бъде определена формата на управление на летище София – концесия или държавен мениджмънт, трябва да се определят целите, които аеропортът трябва да постигне и за начина му на развитие в близките 10-20-30 години
При варианта, който беше предложен, авиокомпаниите бяха определено притеснени от значителната концесионна вноска, която трябваше да се внесе още на първоначалния етап, което автоматично би довело до натоварване както на авиокомпаниите, така и на техните пътници. Няма логика един бранш да бъде натоварван за сметка на друг бранш.
Българските авиокомпании се справят с международната конкуренция, а прогнозите за полетите от и за българските летища са много оптимистични заяви Йоцев. Очакванията са компаниите да запазят обема превози, които реализират и в момента.Не бих казал, че нискоразходните авиокомпании ни пречат! Точно обратното е. Те създават един нов пазар, от който можем да се възползваме и ние. Причината е, че при условията, които поне за момента те предлагат, към самите превози се включват и пътници, които може би до този момент изобщо не са предвиждали въздушния транспорт.
Интервютата на Диана Янкулова с Екатерина Йорданова и Йовко Йоцев можете да чуете от звуковия файл.