Капка Панайотова, председател на организацията за хора с увреждания "Център за независим живот" определи ситуацията като "безумие". Подобни нарушения остават несанкционирани, което води до появата на стотици сходни сигнали в столица, коментира тя.
Това е отвъд всякакъв коментар! Няма никакво обяснение да направиш от едната страна скосяване, достъп до пешеходната алея, а от другата страна да не го направиш, където фактически хората, които ползват градския транспрот, трябва да слязат и да се придвижат по някакъв начин. Не отговаря на никакви норми, които са узаконени в България с наредба на МРРБ, според която подобно архитектурно-техническо решение е абсолютно недопустимо.
Тя допълни, че човек в инвалидна количка не би могъл да се качи на този бордюр, ако е без придружител. Хората с електрическа количка също не биха могли да се качат на тротоара, защото тя е много тежка
Акумулаторите на една електрическа количка тежат много, а плюс теглото на човека е почти невъзможно да бъде качена на тази височина. Тук имаме около 30 сантиметра бордюр. Абсурдно е! Слизането е още по-опасно, защото на слизане, дори и с помощ, ако човек тръгне напред, просто ще се катурне от количката. Няма друг начин!!
Високото стъпало затруднява също и майките с бебешки колички, оплакаха се потърпевши
От Столичната община отговориха писмено на сигнала на "Хоризонт":
Основен ремонт на всички спирки на трамвайния релсов път по бул.“Цар Борис Трети“ от кв.“Княжево“ до Съдебната палата предстои да бъде извършен заедно с реконструкция на трамвайното трасе. Очаква се ремонтът да започне тази година. В момента е отворена процедура за избор на изпълнител по Закона за обществени поръчки. Ще се реконструират пероните на спирките и ще бъде осигурена достъпна среда. Досега не е правен основен ремонт на спирката, а само са възстановявани тротоарните плочи.