Работейки по този метод, имам усещането, че надничам зад огледалото. Идеята е да се социализират тези необикновени деца, той да предизвика съучастие и съдействие и да въведем детето в нашия свят, за да се почувства щастливо, а не различно, разказа д-р Генчева в предаването "Хоризонт до обед". Тя обясни защо пианото е било избрано за работа по метода "Долче":
Пианото е респектиращ музикален инструмент, то грабва погледа на детето с външния си вид, с размерите си. Голяма част от децата с такива разстройства не могат да определят границите на тялото си в пространството... Пианото им помага да се позиционират и да почувстват сигурност, дори само от опората на инструмента. Тъй като тези деца са с изострена чувствителност, с много изчистени възприятия, много по-силни за дребни детайли от тези на останалите, които сме се самоопределили като нормални, пианото въздейства не само със звук, а с вибрацията, издавана от натискането на клавиша. Пианото позволява на детето да повярва в себе си.
В България не се работи с този метод, а с музикотерапия, която обаче най-често е пасивна – чрез слушане, допълни д-р Анжелина Генчева:
Тук търсим различна форма на комуникация. С деца, които не могат да говорят, имаме друга форма на комуникация. Идеята е не да стане пианист, а детето да създаде нещо само.
Още за въздействието на музиката върху децата, диагностицирани с аутизъм - слушайте в звуковия файл.