Шамарът, дори един да е, той засяга човешкото достойнство. Удряйки един човек, засягайки неговото достойнство, това води след себе си не само ментални, не само неврологични последствия, а много често ние за тези удряни деца казваме: "Ами те изостават в училище, те са невнимателни, имат някакви увреждания". Не само физиката засяга, преди всичко засяга тяхното психологическо функциониране. Много преживявания на срам, много преживявания на вина, много обида, която впоследствие деформира и личността и носи последствия за цял живот.
Екатерина Велева очерта връзката между насилието у дома и това в училище:
Насилието в училище е абсолютно последствие от това, което се случва в семейството. Всички тези деца, които по някакъв начин са удряни, неглижирани емоционално, малтретирани, защото телесното наказание, както всички знаем, може да бъде в много различни форми, може да донесе отреагиране навън, защото тези деца не могат да посегнат на родителите си – те са големи и значими и те са зависими от тях.
Психологът обясни и какво трябва да направи родителят, когато детето му не се държи добре:
Какви родители ние трябва да бъдем и как трябва да бъдем подготвени за едно такова поведение, това е отговорът. Като родители трябва да бъдем подготвени да посрещнем нуждите и цялото емоционално функциониране и поведенческо функциониране на нашето дете. Подготвен родител значи родител, който има знания и умения в това да е родител. Да посрещнем нуждата на детето и да поговорим коя е причината.