Да се прочетат 150 страници за 3 до 5 минути изглежда невъзможно. Димитър Караманчев обаче твърди, че с помощта на метода фоточетене – човек може да фотографира цели страници с информация за секунда:
С помощта на метода "фоточетене" човек може да фотографира цели страници с информация за секунда. Използваме периферното си зрение, за да сканираме информация пред нас. Когато има тези три неща: релаксация, фотофокус и мисия, мозъкът ни може да погълне цяла книга за пет минути.
Според Димитър Караманчев учебните неврози и травми се получават, когато родителите и учителите не се съобразяват с психологическите, емоционалните или рационалните потребности на децата и ги карат въпреки това да учат нещо, което не разбират:Детето например не знае рационално защо му е тази химия. Вместо да му се каже, то се натиска. С въпроси да се достигне - защо тази химия ще му е полезна. Може да има емоционална бариера към нещото и да му е нужно време. Но пак родителят или учителят може да натисне и после детето не иска да види химия цял живот... Голям процент от децата в 4-ти клас - 95 процента, имат учебна невроза, което ще рече психосоматични симптоми, обриви, болки в корема, гадене преди, по време на контролни. До 12-и клас броят, и при възрастните, процентът е 99.
Според създателя на метарийдинга това може да се промени, само ако родителите осъзнаят, че най-важното нещо, на което трябва да се научат децата, е как да учат:
Трябва да се образоват родителите, защото те вземат решенията. Толкова са в матрицата по отношение на собствената си работа и на всичко, което имат да правят, и са записали децата си на 300 вида уроци, но няма кой да се сети да ги научи да учат. Така всичко, което учат, отива в кофата. Родителите би трябвало да се ограмотят на тема психологическа хигиена, хигиена на умствения труд и да видят, че всъщност, пращайки децата си в тези месомелачки, правят така, че за децата им не просто детството минава по-неприятно, а и са много по-нездрави. Много хора си подценяват проблемите на психиката. За мен лично всички по-неприятни нездравости, свързани с човешкия организъм, изцяло са свързани с психиката, със стреса.
Димитър Караманчев твърди, че за да преодолеем учебна травма, не трябва да се фокусираме върху нея:
Колко добре е всъщност вниманието да се отнесе към нещо приятно - например класическа музика. Самият мозък релаксира от самата класическа музика и тогава проблемът остава на втори план. Когато имаме проблем с английския например, може да пеем любима песен, в чийто текст има доста английски думи и така всъщност учим английски, без да учим английски.
Единственият начин да отключим резервния капацитет на мозъка си, така че да запомняме много повече и да постигаме по-добри резултати, е да се чувстваме добре докато учим, все едно практикуваме любимото си хоби, пояснява Караманчев:
Всякакви внушения от типа на "Или се прави както трябва, или не" и "Сега трябва да уча по два часа на ден" саботират човек въобще да направи нещо. Ние правим игра, чиято цел е да развие навика човекът системно, по малко, всеки ден да учи. Въпросът е да няма ден, в който той не е правил нищо.