Все още хората изпитват нужда от подредена, проверена информация. Би било грешно, ако смятаме, че дигиталният свят задоволява тези нужди напълно. Пред нас има големи икономически предизвикателства. И въпреки това - дори и да падат тиражите на вестниците, потреблението на традиционните медии в интернет, включително като приложения на смартфона и чрез мултиплицирането им в социалните мрежи бележи рекорд след рекорд. За мен това е най-категоричното доказателство, че стойността на добрата журналистика се цени високо. Нещо повече - тя дава ориентир в нашия все по-хаотичен свят. Това, което все още не е ясно, е как ще се финансират тези медии.
Мисля, че все още не можем да кажем, кога ще изчезнат вестниците на хартиен носител. Не мисля, че това ще е скоро и че ще е безвъзвратно. Напротив - според мен ще има вестници и списания, които ще продължат да се издават на хартия. Хората още дълго ще искат да четат на хартия, въпреки че има много ситуации, в които предпочитаме смартфона или лаптопа, за да се информираме.
Клеменс Пиг се прехвърля от бизнеса в медиите. Отдавна се пита какво още може да предлага една традиционна медия, каквато е информационната агенция, за да бъде атрактивна на пазара и за да устои на устрема на социалните мрежи, които бълват ежесекундно гигабайтове информация. Информацията в чистия й вид става все по-малко търсена стока, защото е недостатъчна, смята той. Затова е необходима нова опаковка, а това са новите технологии. В сравнение с други информационни агенции АПА отдавна е заложила в развитието на иновациите.Клеменс Пиг е убеден, че традиционните медии трябва да инвестират в технологичното си обновяване, но и в журналисти:
Основата остава качеството на информацията, разследването, особено във времената на фалшивите новини. За това остават в сила старите, но изпитани правила в работата ни - проверка и потвърждаване на всяка новина, която съобщаваме. Това не пречи на предлагането на информацията чрез нови канали и услуги за нашите абонати. Те са на първо място други медии - вестници, радио- и телевизионни канали и онлайн-издания. Заради растящото количество фалшиви новини - умишлено изкривена информация или просто непроверени новини, агенциите са принудени да въведат нова услуга - проверка на информация, публикувана в интернет от съмнителни издания. Редактори проверяват отделни онлайн издания и социални мрежи, за да могат да кажат, кой всъщност е автор на информацията, кой стои зад нея.