Като, разбира се, ние, като управляваща партия, сме припознали техните законови идеи, отбеляза Ненков, допълвайки:
С цел да се регламентира на какви определени места могат да бъдат изграждани, от една страна, такива високи сгради, за които вие казахте (проекти за т.нар. "небостъргачи", предизвикали протести в различни квартали на София – бел.ред.), за да не будят напрежение в бъдеще, и от друга страна, доколкото това е възможно, запазване на междублокови пространства, детски площадки, които попадат в зелената система на града.
Като отбеляза, че през последните години инвеститорският интерес към реализиране на проекти в София се засилва, което е обусловено от развитието и модернизацията на града, Ненков посочи:
Това, което искаме да направим, най-общо казано, в законопроекта, е да се определят точно т.нар. "комплексни градски центрове", където могат да бъдат правени сгради между 75 и 125 метра и три определени точки в града, където могат, ако искат инвеститорите, да правят т.нар. "небостъргачи" – над 125 метра. И това ще са зоните около "Люлин", където е околовръстното шосе, около 7-и километър на "Цариградско шосе", където и в момента вече се реализират такива проекти, и другата идея е да се направи зад Централна гара – където според експертите, в тези три зони, няма да създадат напрежение и няма да създават неудобства за гражданите и за трафика, които са около тези сгради.
Депутатът подчерта, че проектите за високи сгради трябва да се разглеждат индивидуално, като за тези над 75 метра решения ще се вземат след анализ и транспортна симулация – доколко сградата ще натоварва трафика и приемливо ли ще бъде нейното съществуване.
По отношение на междублоковите пространства, Ненков отбеляза, че проектозаконът предвижда по-широко понятие за тези зони, които влизат в зелената система на София и върху тях няма да се разрешават строежи. Попадне ли в зелена система един имот, това означава, че неговото предназначение не може да бъде променяно, изтъкна депутатът. Той посочи още, че с предлаганите промени ще се решат проблемите при колизия между общия и подробния устройствен план.
Повече по темата чуйте от звуковия файл.