Част от оплакванията, които хората подават в КРС, са свързани с незнание и неразбиране за това какво е роуминг, а друга част са за неправилно прилагане на разпоредбите от самите оператори, каза председателят на КРС Веселин Божков. 90% от оплакваният са били по повод на деактивирането на роуминга за определени планове от една от мобилните компании:
Нека да бъдем ясни, че роуминг услугата е, когато потребител на услугите на български оператор говори от чужбина в други мрежи в рамките на Европейското икономическо пространство. Има и чисто технически жалби, както се казва, в резултат на проблеми на растежа, но има и жалби на предприета от страна на един от операторите промяна на плановете и ако са абонат на такъв план с него, не можете да ползвате роуминг услуга след 15.06.2017 година. В тази връзка ние веднага реагирахме, направихме проверки.
Божков посъветва засегнатите хора:
От момента, в който той е спрял предоставянето на услугата, всички които ползват тези услуги, дори да получават месечни извлечения с искания да си плащат таксите, след като той е спрял предоставянето на тези услуги, да обжалват това нещо или просто да го уведомят, че няма да заплащат тези суми. Защото в правото има едно основно действие, че не се заплащат неползвани услуги.
Веселин Божков обаче подчерта, че не става дума за нарушение:
Ако се коментира като цяло, това не е нарушение на регламента, но от гледна точка на максимална защита на интересите на потребителите, от гледна точка на това, че Европейската комисия стриктно ще следи прилагането на този регламент и от гледна точка на това, че има някои неща, които смущават, то тогава това буди определена тревога.