Основният спад, който регистрираме, е от намаляването на даренията на компаниите. През последните 3 години компаниите намаляват обемите на своите дарения. Един от основните аргументи, който чуваме от тях, е, че масово всички компании се опитват да редуцират разходите си, така че да постигат печалбите от нивата преди финансовата криза. Все още чуваме и тази дума – "криза“ и съответно „оптимизиране на разходите“ от една страна, и, от друга страна - намаляване на този тип инвестиции - за дарения. Включително и нестабилната политическа обстановка миналата година.
Компаниите даряват най-много за образование и наука.
Това, че компаниите са преместили своя интерес в сфери като образованието, която по-скоро предполага развитие и инвестиране за развитие, а не за решаване на проблеми и запълване на дупки, които се отварят в политиките и системите на държавата, е една много добра новина от наша гледна точка, коментира Величкова.
С над 30% е ръстът на даренията от индивидуални дарители. Граждани са дарили над 8 000 000 лева за различни каузи. Традиционно те дават пари за различни каузи, свързани със здравето, уточни изпълнителният директор на Българския дарителски форум.
Цялото интервю можете да чуете от звуковия файл.