Директорът на Регионалния център за подкрепа на процеса на приобщаващото образование Катя Стоилова заяви, че е преодоляно притеснението сред колегите ѝ дали ще запазят работните си места след преструктурирането.
Министър Вълчев подчерта, че около 2% от децата в системата имат специални образователни потребности:
"Мерило за всяка една образователна система е доколко тя успява да приобщи всяко едно дете в образователния процес, като му осигури необходимата подкрепа. Проблемът, както и в много други сегменти на системата, е по отношение на недостига на учители. Ние сме отворени, като министерство, към въпросите на всяка една част от системата. В случая моето участие в откриването на конференцията може би не е толкова да решим конкретни проблеми, а по-скоро да дадем знак за нашата институционална ангажираност с темата. Иначе това, което ние като министерство трябва да правим, е да подкрепяме с политики и със средства".
Министърът акцентира, че проблемите с отпадането на учениците от образователната система стават устойчиви. Подготвя се проект на постановление, чиято крайна цел е да има пълна информация за всяко дете – къде учи – и институциите да си взаимодействат по отношение на децата в риск. Предвижда се обвързваме на мобилните екипи за обхват с конкретни образователни институции, както и разширяване на институциите, които ще бъдат включени в информационната система.