Градският транспорт няма алтернатива. Около 35-40 на сто от настоящия трафик в Бургас е транзитен и е свързан с туристическия сезон, обясни Николов:
"Със скоростта, с която се регистрират нови автомобили тук, в следващите десет години, може би и по-бързо, броят на автомобилите в Бургас ще бъде с 50 процента повече от тези, които сега наблюдаваме по улиците. В момента има над 120 хиляди автомобила. Ако няма добре организиран механизъм за обществен транспорт, с осигурени бусленти, по които приоритетно да се движат автобусите, с електронната система за управление на градския трафик, с приоритизиране по всички възлови светофари - първата светла зелена светлина на автобусите и ако зад това нещо не стои строен механизъм от технологии и от хора, които да управляват, бъдещето на града и на комуникациите на града ще е пълно фиаско."
Николов бе категоричен, че се работи по алтернативи за задържането на младите хора в града:
"Последната половин година, може би и повече, се срещам с различни компании и с граждани, които вече спряха да търсят съдействие от кмета, от местната власт, за осигуряване на работа. Работа има много в Бургас. Фирмите търсят работници, най-вече квалифицирани работници. Мисля, че все още нивото ни на образование - както на средното, така и на висшето образование, не успява докрай да отговори на тези изисквания. Затова в общинския съвет на няколко пъти взимахме решение да дотираме с наши собствени средства, на община Бургас, различни специалности от двата бургаски ВУЗ-а."
Така от 15 студентите, които учат със средства, платени от общинския бюджет, по думите на Николов вече са повече от 150:
"Това са около седем-осем специалности, свързани с програмиране, компютърни технологии, инженерни специалности - такива, каквито са ни ги подали самите компании на срещите, които сме провели."
Относно чистотата на въздуха в града и оплакванията на гражданите, кметът Димитър Николов посочи, че в летните месеци токива няма, а обикновено те се получават през отоплителния сезон, когато и посоката на ветровете е различна.
Запитан дали цената на обществените тоалетни в Бургас не е твърде висока, Николов я мотивира така:
"Преди години състоянието им беше отчайващо, наложи се да се направят сериозни ремонти и аз мисля, че в зоната на Морската градина и в централна градска част - там, където най-масово се ползват тоалетните, са в добро състояние. Съвсем наскоро пуснахме тоалетни, които са мобилни кабинки и се обслужват с един лев като жетон, на самообслужване, така че посоката е повече и все повече настояване за добра хигиена и за повече инвестиции в тази дейност."
Цялото интервю чуйте в звуковия файл.