Това каза за предаването „Хоризонт до обед“ заместник-кметът по финансите и здравеопазването на София Дончо Барбалов. На фирмите, които поддържат уличната мрежа в града, в последните години са наложени над 1 200 000 лв. санкции, изтъкна той:
„Аз също имам забележки, но наистина, нека да свършат работа фирмите, строителите, да видим ще има ли санкция, няма ли да има и тогава да съдим. За всеки строителен обект е така. Дори вкъщи, когато човек прави ремонт, докато не приключи ремонтната дейност, нещата изглеждат доста грозно. Всички се надяваме накрая да бъде добър резултатът“.
В последните години, според Барбалов, има подобрение в работата по столичната инфраструктура. Когато бъдат налагани глоби, те отиват като приход в бюджета на общината и след това, с решение на Общински съвет, могат да бъдат изразходвани за други дейности. Заместник-кметът се обяви за увеличение на гаранционните срокове след изпълнение на големи инфраструктурни обекти. Той подкрепя и предложението притежателите на старите автомобили ще плащат по-високи данъци заради отделяните вредни газове, което се надява да влезе в сила още догодина:
„Естествено, преходът няма да е толкова рязък, но все пак това е една добра и положителна крачка. Направихме една справка за новорегистрираните в София нови автомобили и се вижда, че голям брой от новорегистрираните са с Евро 5 и Евро 6. От началото на годината до началото на септември имаме почти 13 000 регистрирани нови МПС с Евро 6, което мисля, че е добра е индикация за обновяване на автомобилния парк“.
Барбалов не очаква приходите в общината да спаднат заради по-ниския данък на новите автомобили:
„Ще дадем възможност, когато тази законова промяна бъде факт, всеки да може да проверява и да види какъв би бил новия данък на неговото превозно средство, а не да научи, когато се яви на касата за заплащане. Търсим и такава услуга да предоставим на гражданите“.
Барбалов приветства решението част от приходите от нарушения във фонда за Пътна безопасност да отиват за общините, които имат видеокамери, проследяващи скоростта, заложено в новия Закон за пътищата 50.
„Като дисциплиниращ ефект, мисля че ще е много положително, защото, от една страна, общините ще можем да инвестираме в такива средства за контрол на скоростта, а от друга страна тази инвестиция ще бъде възстановена чрез глобите, а и ще се стимулират общините да помагат за контрол на трафика на своята територия“.
По повод предложенията за промяна в налога за недвижимостите, така че данъкът за основно жилище да загуби отстъпката от 50%, когато собственикът му има и второ, Барбалов коментира:
„Една социална справедливост ще възтържествува, защото ако някой има 5-6 жилищата, очевидно е заможен човек и не би било редно да ползва преференции за основно жилище за всички тези жилища. В София ние сме въвели контрол от няколко години, където имаше хора, които злоупотребяват с това – имаха по 5-10 основни жилища на територията на общината. Наистина мисля, че е справедливо на територията на страната също да се подходи по този начин“.
Такса "смет" остава в същия размер и през 2019 година. Работна група анализира различни варианти, за да може от 2020 да има нов модел за събирането ѝ.