„Материалът за виброизолация на трамвайните релси е важен, защото неговата функция е да „угаси“ трептенията, които биха се получили в резултат на натоварването от трамвайното движение, но той сам по себе си не е единственото нещо. Той работи с една цялостна конструкция заедно с релсите, с подложката, на която се слага. Така че не би трябвало да е прекалено фокусиран изборът само върху него“. Това каза инж. Тодор Анастасов, научен сътрудник към Агенция „Пътна инфраструктура“ в интервю за предаването „Нещо повече“.
„Погрешно е да бъде използвано някакво свойство на даден материал за оценка в тръжна процедура, защото в строителните продукти има много видове материали и обикновено добрата практика е не да бъдат използвани като критерий за оценка, а има изисквания към тях. Още при самата подготовка на процедурата има такава грешка, която се допуска и след нея следват и другите“, добави той.
Инж. Анастасов заяви, че има взаимозаменяемост на материалите и това не е нещо ненормално и не е нещо, което трябва да се избягва: „ Въпросът е, че изискванията изобщо в процедурите трябва да са ориентирани към крайния продукт, т.е. би трябвало да се даде по-голям избор на изпълнителя как да реализира съответната поръчка, но да има краен резултат с добри показатели. При случая при ул. „Граф Игнатиев“ не казвам, че това е добре и е регламентирано. Казвам, че не е невъзможно принципно да бъде заменен един материал с друг.“
Цялото интервю чуйте в звуковия файл.