Отпадането на биокомпонента от горивата в зимния сезон беше сред обсъжданите мерки за намаляване на цените на бензина и дизела. По този повод управителят на единствената в България фирма производител на биоетанол Данаил Каменов коментира:
„Биогоривата, които се използват в България, в огромната си част, са произведени в България от български земеделски суровини. Предлагането на такава мярка директно се противопоставя на интересите на българските земеделски производители. /…/ Трябва да разграничаваме биодизела, който се смесва с дизеловите горива и биоетанола, който се смесва с бензиновите. Категорично мога да заявя, че цената на биоетанола в момента е по-ниска от цената на бензиновите горива. Разбира се, става въпрос за динамична международна конюнктура - цените и на бензина, и на биоетанола се движат и в двете посоки. В общия случай цената на биоетанола е много близо до цената на бензина, така че предложената мярка няма да постигне никакъв ефект по отношение на цените на горивата в бензиностанциите“.
„Биоетанолът отделя 80% по-малко емисии на парникови газове, отколкото бензиновите горива, с които се смесва", обясни Каменов. В горивата се смесват 8% етанол и 6% биодизел, а тези проценти се отнемат от обемите продажби на петролните компании, допълни той:
„Очевидно е ясно, че ако тези съответно 6 и 8% не са биогорива, биха били горива от петролен произход и икономическият интерес е ясен в този случай“.
Енергийният експерт Васко Начев също е категоричен:
„По никакъв начин премахване на биодобавката няма да окаже съществено значение върху крайната цена на горивата. За мен това е мярка, която по-скоро е опит да бъде свалено напрежението“.
Проблемът в момента не е при търговците, а при производителите, коментира той:
„Имаме една рафинерия, която произвежда тези горива. Докато няма законови промени в посока отваряне на пазара, така че да има реална конкуренция, периодически винаги ще стигаме до този казус“.
Във Франция също има протести против високите цени на горивата, но причината там е в акциза:
„Като махнем този компонент в образуването на цената, се вижда, че ние плащаме много по-висока цена от много от европейски държави реално. Разбира се, потребителят не го интересува колко е акциз, колко е данък - интересува го крайната цена, но ако трябва да търсим къде може да се постигне нещо, то е именно в другата част от цената на горивата - извън данъка и акциза. Това може да стане не с разговор с единствения производител, а просто на пазара да бъдат въведени такива промени, че „Лукойл“ да не може да има господстващо положение“.
По повод тържественото започване на строежа на „Турски поток“ по суша Начев коментира:
„Няма значение накъде ще тръгне тръбата - дали към България, или през Гърция към Италия – правилата са едни и същи, а от руска страна не им се иска да спазват тези правила. Това е простичката истина. Това е една от причините и „Южен поток“ да отпадне преди 4 години. Дори днес президентът Путин не пропусна да отбележи този факт. Да говориш 4 години за проект, който така или иначе е бил обречен, значи, че ти имаш някаква болка за цялата тази история. Хубаво е да гледаме от малко по-различна позиция какво се случва около газовата война, която набира скорост в Европа. Тя е по обясними причини - всеки търси да вземе по-голям дял от пазара. Путин каза че „Турски поток“ имал съзидателен характер. Аз бих казал, че има назидателен. Руснаците не се притесняват, че някой ще им вземе и 32 процента пазарен дял. Притесняват се, че, появявайки се други играчи, ще бъдат принудени да продават на по-ниска цена".