Начело на тази група е сър Антъни Селдън - директор на Epsom College. Групата на практика създава нов орган, който да съветва и защитава училищата от рисковете от изкуствения интелект. Според директорите е много важно училищата да си сътрудничат, за да се гарантира, че изкуственият интелект работи в техен най-добър интерес и този на учениците, а не на големите компании за образователни технологии. Учредяването на този орган става въпреки че правителството на премиера Риши Сунак обяви, че е наясно с проблема и се вземат мерки за "предпазни рамки" за изкуствения интелект, така че той да бъде успешно регулиран. Директорите смятат, че вече е късно за обещания и трябва да вземат нещата с собствените си ръце. А иначе самият Антъни Селдън бе казал по-рано, че изкуственият интелект може и да донесе най-голямата полза за човечеството след откриването на печатната преса, но рисковете са "по-сериозни от всяка заплаха, пред която са се изправяли някога училищата". Изкуственият интелект би могъл да бъде "зловещ и опасен", са думи на Селдън. "Ученето е най-добро, човешките същества са най-добри, когато са изправени пред предизвикателства и преодоляват тези предизвикателства. AI ще улесни живота и ще премахне ученето и преподаването – освен ако не го изпреварим", казва още той за "Таймс".
Цитиран е също един от "кръстниците" на изкуствения интелект - професор Стюарт Ръсел, че министрите не правят достатъчно, "за да избегнат възможността свръхинтелигентните машини да унищожат човечеството". Междувременно "Файненшъл таймс" излезе с интересна статия за изкуствения интелект, започвайки с пример с 16-годишна ученичкаот Южен Лондон, която използвала ChatGPT — мощен, свободно достъпен софтуер с изкуствен интелект, способен да пише сложни отговори на поставени задания. Ученичката е била приятно изненадана как софтуерът ѝ е намерил много подходяща и изчерпателна информация по нейната тема, каквато тя преди това не успявала да намери.
Интензивни са спекулациите относно дългосрочните последици върху множество индустрии и дейности. Никъде обаче въздействието не се усеща толкова незабавно, колкото в образованието. За една нощ, вместо да се трудят чрез традиционни упражнения, предназначени да развиват обучението и уменията, учениците могат просто да инструктират компютър да съставя есета, да отговаря на математически въпроси или бързо да изпълнява сложни курсови задачи и да предават резултатите като свои собствени.
Притесненията относно базираното на AI плагиатство накараха редица институции да наложат пълна забрана на така наречените "ботове" като ChatGPT. Прилагането на забраната обаче е трудно, тъй като откриването кога технологията е била използвана досега е ненадеждно. Като се има предвид колко широко разпространена е технологията, някои преподаватели се движат в обратната посока и предпазливо експериментират с начини за използване на генеративен изкуствен интелект, за да подобрят своите уроци. "Файненшъл таймс" пише, че в резултат на всички тези емоции около изкуствения интелект училищата и университетите са били принудени фундаментално да преосмислят начина, по който провеждат както обучението, така и академичните тестове.