Eмисия новини
от 12.00 часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

За какво да внимаваме с наближаващите празници?

Богомил Николов: Потребителят е силен преди да купува, не след това

Силата е в това – да сравняваме, за да изберем най-доброто, изтъква експертът от "Активни потребители"

Снимка: БГНЕС

Великденските празници наближават. В предстоящите дни ще пазаруваме повече, ще пътуваме повече. 
За какви рискове трябва да внимаваме по време на Великденското пазаруване като потребители?

Агенцията за безопасност на храните вече извършва проверки, непосредствено преди празничните дни.

С акцент по темата е разговорът с Богомил Николов от Асоциация "Активни потребители".

По думите му, именно потребителят е най-добрият инспектор на пазара, макар някои от нас да не си дават сметка за това и да не искат да го приемат.

"Като че ли има едно предоверяване на контролните органи, но те не могат да “огреят“ навсякъде, така че много е важно потребителите да си дават сметка, че са контрольори и когато виждат нередности да ги „санкционират“, най-малкото като не купуват, споделят с други потребители всички проблеми, които са видели. Да сигнализират на контролните органи, да ги насочват в работата им", посочи още експертът и допълни, позовавайки се на опита досега, че обикновено сигналите се увеличават след празниците и много рядко преди това преди това.

"Ние винаги казваме, че е много по-важно, човек преди да си даде парите да гледа, да чете, да брои и да разпитва. Потребителят е силен преди да купува и много по-малко след това, отбеляза той.

Неблагоприятен фактор, влияещ на бдителността е липсата на време непосредствено преди празниците, а когато нямаме време, нямаме такава възможност и да сравняваме. Силата е именно в това – да сравняваме, за да изберем най-доброто за себе си, категоричен е Николов.

"Не е възможно от само себе си най-добрите оферти да ни намерят", поясняват от "Активни потребители", а първият признак на измама е в това, че вместо ние да я открием, тя намира нас, тя ни търси.

Да внимаваме, когато получаваме някаква прекалено хубава, атрактивна информация – по електронна поща, или в социалните мрежи. Измамните съобщения може да дойдат от цял свят, но е добре да не се “хващаме“ толкова лесно, съветват специалистите.

За нелоялните търговски практики и уловките в туристическите пътувания и още интересни аспекти, чуйте в разговора на Невена Николова в звуковия файл.

По публикацията работи: Спаска Давранова

БНР подкасти:

Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна