В рубриката "Време за наука“ на предаването "Нашият ден" Никола Кереков подчерта някои неочаквани ползи от компютърните игри, като постави в центъра на вниманието си широкия спектър от аспекти, които обхваща тази индустрия. Подчертавайки, че гейминг индустрията е истински мастодонт, Кереков изтъква значителните печалби, които тя генерира.
Според изследвания, цитирани от Кереков, около три четвърти от младежите редовно се ангажират с компютърни игри. Това е значителна част от населението, която влиза в контакт с тази форма на развлечение. Въпреки това, някои изследователи са отбелязали увеличаване на затлъстяването сред младежите, свързано с недостатъчната физическа активност, която често съпътства игрите.
Важно е да се отбележи, както подчертава Кереков, че профилът на средностатистическия геймър се различава от стереотипите. По-специално, той посочва, че геймингът обхваща много по-голяма демография, отколкото обикновено се представя.
Въпреки че много научни изследвания се фокусират върху негативните влияния на компютърните игри, Кереков се фокусира върху по-позитивните страни. Той споделя резултатите от изследвания, които показват, че геймърите се представят значително по-добре от негеймърите по редица когнитивни и емоционални показатели. Това включва по-добра бързина на реакция, по-добър емоционален контрол и по-добро представяне в тестове за работната памет.
Интересно е, че изследванията, цитирани от Кереков, показват сходни резултати, дори и когато тестовете не се провеждат във виртуална среда, като целта е била да се изключи всякакво предимство за геймърите.
Тези резултати подтикват Кереков да подчертае необходимостта от допълнителни изследвания, които да проучат не само негативни последици от компютърните игри, но и да открият и допълнителни позитивни аспекти на тази форма на развлечение.
Чуйте разговора в звуковия файл.