Политическата кампания там никога не е спирала, уточни той.
Тулечки поясни, че фен групи могат да се формират чрез произвеждане на органично съдържание, най-често негативно спрямо опонента.
"Най-често кампанията в социалните медии е отрицателна, там се очерня противникът."
Друг механизъм е функциониращи вече около определени каузи групи и общности да се пренасочват към други, посочи експертът.
Извън официалната, платена реклама, има и скрита политическа реклама, за която се плаща на създатели на съдържание, отбеляза Никола Тулечки на старта на предизборната кампания за вота 2 в 1.
Там се образуват общности на хора, ангажирани с някоя кауза и формирането на т.нар. ехостаи се използва "за бутане на политическо съдържание".
Сайтовете гъби пък изглеждат като новинарски, имат странни имена, предлагат нещо като новини и има стотици такива сайтове. По време на кампания от тях може да се очаква тенденциозно политическо отразяване на определени теми – например колко лоша е Зелената сделка, коментира още Никола Тулечки в предаването "Хоризонт до обед".
"Опасното е, че много хора се мислят, че това е легитимна журналистика. Това е вид маркетинг и пропаганда."
У нас имаме перфектен микс от недоверие към институциите и неадекватно образование, което прави обществото много уязвимо за информационно влияние, каза в заключение той.
Цялото интервю слушайте в звуковия файл.