Eмисия новини
от 15.00 часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Иглика Иванова: Медийната грамотност е движеща се мишена

Коалиция за медийна грамотност стартира второто издание на видеоконкурса „Медийната грамотност е…“

Снимка: Радио София

Коалиция за медийна грамотност от години организира различни инициативи, насочени към младите хора. Коалицията обединява организации в областта на журналистиката, образованието и гражданското участие, академични представители и експерти по медийна грамотност.

Медийната грамотност е движеща се мишена, коментира пред Радио София Иглика Иванова – докторант и лектор в катедра „Европеистика“ в СУ „Св. Климент Охридски“.

„Това е способността да се задават въпроси, с които да се осмисля както източника и самото послание, което достига до човека, така и неговата собствена реакция на съобщенията, които постоянно идват от всички страни. Това е сбор от умения, знания и разбиране за ролята на медиите в обществото, в публичната сфера, как придобиваме представа за света, как самите ние се изразяваме. Медийната грамотност е способността да се достъпва, оценява, интерпретира и да се общува чрез медийно съдържание“, каза Иглика Иванова.

По думите й, източниците и каналите на медийно съдържание нарастват неимоверно много, което води и до ретранслирането на пропаганди съобщения в медиите. Именно затова Коалицията работи за цялостно интегриране на медийната грамотност в образователния процес и повишаване на медийната грамотност в обществото.

Иглика Иванова посочи, че за целта започна второто издание на видеоконкурса на Коалиция за медийна грамотност на тема „Медийната грамотност е…“. Конкурсът е насочен към ученици и младежи от 14 до 35-годишна възраст. Те трябва да подготвят кратко видео с дължина до 35 секунди, в което да споделят своята визия по темата медийна грамотност.

„В самата тема сме оставили едно многоточие „Медийната грамотност е…“, което е и покана да се запознаят с материалите и ресурсите в сайта на Коалицията за медийна грамотност, където могат да научат и всички подробности за конкурса“, обясни Иглика Иванова.

Тя добави, че няма сценарий, към който участниците трябва да се придържат – нужно е да използват въображението си, за да представят посланието си по най-добрия начин. Крайният срок за изпращане на видеото е до полунощ на 20 юни. Авторите на трите най-добри произведения ще получат награда под формата на оборудване/техника по техен избор, на стойност 1 100 лв. Конкурсът се провежда в рамките на кампанията „Дни на медийна грамотност 2024”, уточни Иглика Иванова.

Подробности можете да чуете в звуковия файл.

По публикацията работи: Полина Начева

БНР подкасти:

Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна

Най-четени