Липсата на кадри е основното предизвикателство за туризма.
Това каза пред БНР Константин Занков, маркетинг и бизнес консултант в туризма.
"То не е само за България, а за света. След пандемията от Covid-19 е доста трудно да се намират кадри в туризма. Бизнесът ще се адаптира и ще се справим, очаквам повече гъвкавост и адаптивност", добави той.Трябва да предлагаме повече изживявания като хибрид от много услуги, не всичко е само море, посочи още той и обясни, че в "крилата на сезона" могат да се предлагат още услуги:
"Когато човек се разходи юни месец по морето, може да посети културно събитие, фестивал, да отиде на спа процедури".
Румъния е най-силен пазар на туристи, а след тях е Полша, каза Константин Занков:
"Германия е повече от миналата година, но все още е далече от нивата на 2029 г. Великобритания също е ключов за нас пазар. Около 63% от туристопотока в България идва от Европейския съюз".
Занков изтъкна липсата на онлайн кампания "на ниво дестинация, на ниво държава, на ниво курорт и т.н.":
"Не таргетираме правилно различните пазари, за да напълним Черноморието и през крилата на сезона. Трябва да насочваме усилията си към конкретни пазари, с конкретни послания и конкретни пакети".
По думите му кампанията за запазване на българските туристи не е особено ефективна.
Интервюто на Людмила Железова и Мила Младенова с Константин Занков можете да чуете от звуковия файл.