Тези превозни средства бяха приравнени към велосипедите. Тяхната максимално разрешена скорост ги прави едни от най-безопасните. Какофонията се създава от липсата на инфраструктура. Където тя съществува, е в окаяно състояние, каза Владислав Стоицов, председател на Българската асоциация за електромобилност. По думите му, в София няма и 100 км инфраструктура.
Скоростта от 25 км/ч е фантасмагория. Те не се карат с тази скорост. Никой не спазва това правило, контрира Русинова. Отделно от това тя засегна въпроса с непознаването на пътните знаци от подрастващите, които управляват тротинетки.
Инцидентът с такъв вид превозно средство, ако няма замесен автомобил, изобщо не се разглежда в Наказателния кодекс. Смъртта на това дете няма да се разглежда като ПТП, уточни тя за последния трагичен инцидент с тротинетка в Плевен.
В коментара си по темата за индивидуалните електрически превозни средства (ИЕПС) Владислав Стоицов подчерта, че МВР трябва да контролира и тротинетките. Електрическите тротинетки са най-безопасните превозни средства, настоя той.
В България сме доказали, че няма ли ефективен контрол, каквато и санкция да въведем, тя няма да работи, смята Диана Русинова. Водачът на тротинетка не е с предимство на пешеходна пътека, но това не се разбира, изтъкна тя.
Репресивните мерки няма да въведат ред, изрази мнение Владислав Стоицов.
Ако си на по-мощна тротинетка и не знаеш елементарни правила, си опасен и за себе си, и за другите, разказа софийски шофьор, моторист и водач на електрическа тротинетка.
"Задължително трябва да има регулации, особено за по-мощните тротинетки. Тротинетките имат определени права, но те са минимални. Малките много надценяват възможностите си. Трябва да има някаква "спирачка" за по-малките, защото иначе нещата излизат извън контрол."
Хората гледат на тротинетките като на несериозно пътно превозно средство, сподели личния си опит той.
Чуйте повече по темата в звуковия файл.