Update Required
To play the media you will need to either update your browser to a recent version or update your Flash plugin.
Заради незавършената система за комуникация между Спешната помощ и болниците у нас, се налага линейка с пациент с инсулт да обикаля между няколко лечебни заведения, за да се намери свободно легло и да се осигури лечение.
Този стар проблем постави д-р Десислава Кателиева от Асоциацията на работещите в спешна помощ по време на дискусия за лечението на инсулти в България. Друга слабост е свързана с медицинската помощ по въздух – от новоизградения център са събирали информация по телефона, в кои болници у нас се лекува това неврологично състояние.
При обаждане за човек с инсулт и активиран спешен екип, е важна информацията, която се подава от обадилия се – за състоянието на пациента, има ли придружаващи заболявания, с какво се лекува, обясни д-р Десислава Кателиева.
Според нея ключово за пациент с инсулт е да бъде транспортиран от медицински екип, а не с личен автомобил. Защото състоянието му може да се влоши и защото близките не са наясно в коя болница се лекуват инсулти.
Да няма препятствия по пътя на спешните медици до мястото на получаване на инсулта също е важно, каза д-р Кателиева и даде примери за бавещите ги бариери.
Няма публична информация в кои болници у нас има центрове за лечение на инсулти – този проблем постави д-р Диян Ганев, ръководител на смяна в Координационната централа на центъра за спешна помощ по въздух.
Той и негови колеги са провели телефонна анкета с лекари от повечето многопрофилни болници, за да знаят спешните екипи къде могат да транспортират такива пациенти по райони.
Въздушната спешна помощ е по-важна за спасяването на животи в отдалечените райони у нас, обясни д-р Ганев.