В доклада детайлно се описват причините за натрупаните задължения на двата наземни транспортни оператора - Столичния автотранспорт и Столичния електротранспорт. Една от тях - с 1.3 милиона по-малко са разплатените от миналата година средства за компенсации от държавния бюджет, въпреки че Центърът за градска мобилност е продал повече превозни документи, които следва да бъдат компенсирани.
Столичният кмет поясни, че старите задължения са натрупани през последните 20 години.
Има реален риск работата на Столичния автотранспорт да спре, предупреди пред БНР заместник-кметът по финанси Иван Василев. По думите му, задлъжнялостта е голяма, а заемът ще позволи да бъдат покрити най-спешните нужди на двете дружества, изпаднали в затруднение.
"Докогато ръководствата на тези дружества не представят план за оздравяването им. Те бяха сменени непрозрачно и без конкурс в средата на лятото. Към момента нямаме яснота какви са намеренията на новите ръководства да оздравят дружествата."
Много хора липсват. Извънредният труд се заплаща добре, но е тежко, споделя шофьор с десетгодишен опит в Градския транспорт на столицата. По думите му, условията за работа са добри, но натоварването заради липсата на хора е голямо.
"Минаваме на ден над 150 километра в градски условия. Светофари, спирки, тръгваш, спираш. Някои колеги минават и по 200 километра на ден – в градски условия не е ОК."
Повече по темата чуйте в звуковия файл.