С началото на новия летен туристически сезон темата за мястото на България като културна дестинация в Европа отново излезе на преден план. В ефира на предаването "Нашият ден" доц. Соня Алексиева – преподавател в Нов български университет и член на Управителния съвет на Асоциацията за реклама и комуникация в туризма – очерта ключовите тенденции и предизвикателства пред културния туризъм у нас.
По думите ѝ културният туризъм вече формира над 20% от туристическия продукт на страната. Доц. Алексиева припомня, че в света се разграничават над 236 различни типа туризъм, но в последните години културният туризъм придобива все по-голямо значение – не само като обект на институционална подкрепа и реклама от страна на Министерството на туризма, но и като реален интерес от страна на самите потребители.
В своето изложение тя акцентира върху значимостта на устойчивите практики и промяната в подхода на общините, които все по-често залагат на културните ценности като основен акцент в своите стратегии за привличане на туристи. С над 200 музея в страната България предлага изключително богато културно наследство, което може и трябва да се превърне в основа за създаване на автентични туристически преживявания.
"Не можем да говорим за развитие на културния туризъм, без да включим темите за дигитализацията, уникалността на продукта и екологичната му устойчивост", подчерта доц. Алексиева. Според нея понятието "културно наследство" вече не се ограничава само до старините и паметниците. Все повече се цени възможността да се създаде преживяване – емоция, която туристът да отнесе със себе си, а не просто информация за даден обект.
Като добър пример в тази посока тя открои инициативата на Етнографския музей на открито "Етъра" – въвеждането на т.нар. "семеен билет", който насърчава семейните посещения и създава усещане за достъпност и споделеност на културните ценности.
В предаването бе включена и анкета с граждани на София, които споделиха своите предпочитания за летни пътувания и впечатления от различни дестинации.
Слушайте!