Въпреки, че бяха единствената алтернатива на метрото, спекула с цените на таксиметровите услуги не е имало, категоричен е Красимир Цветков от Националния таксиметров синдикат.
"Не мисля, че е ставало дума за каквато и да е спекула. Колегите работеха в доста натоварен режим. Въпросът е защо беше допуснато да се стигне до такава криза, при положение, че колегите от градския транспорт имаха предупредителен протест на 14 април. Абсолютно нищо не се направи от 14 април до началото на транспортната стачка, няма диалог“, обясни Цветков.
По думите му, в София има 5700 таксита, но цената на алтернативата е доста по-различна от социалната функция, която изпълнява градския транспорт. Той добави, че засега няма развитие идеята такситата да ползват бус лентите, като част от обществения превоз на пътници.
"Необходимо е политическо решение на ниво законодателство и съответно на общинските наредби. Ефектът, до който ще доведе това, е поевтиняване на превоза, защото незабавно ще падне престоя, ускоряване на услугата – крайният клиент ще получава една по-бърза услуга, защото трафикът през бус лентата ще бъде по-бърз. Няма нужда да говорим и за карбоновия отпечатък, защото ще намалее работенето на двигателите на престой по светофарите", изтъкна Красимир Цветков.
Според него в подобни транспортни кризи, именно таксиметровите услуги са първа алтернатива на градския транспорт.
Подробности можете да чуете в звуковия файл.