Тази позиция изрази пред БНР Калина Дренска, медиен изследовател и граждански активист.
"Стачни механизми се използваха – отказ от работа."
Не може да сведем цял един протест на една социална група до политическа поръчка, смята Дренска.
"Да, политици се възползваха, но това беше искрен работнически гняв."
15 милиона лева от бюджета няма да решат дългосрочно натрупаните проблеми, посочи тя.
"Керванът си върви по стария модел. Това е проблемът. Затова и стачкуваха – гражданско неподчинение, хората в градския транспорт."
"Борисов се възползва ловко от ситуацията. Успя да прескочи кмета Терзиев и да се позиционира. Защо и как беше допуснато отново да видим г-н Борисов на бял кон е по-широк политически въпрос", коментира Дренска в предаването "Преди всички".
Според нея от синдикална гледна точка има последователно поведение.
"Хората в България, масово, различни сектори, работят на незадоволително ниски заплати. Държавата не е бездънна яма, но работещите имат право да искат. Работещите очакват да има реципрочност на усилията, които полагат и не е работа на работещите да правят сметки откъде да дойдат парите."
В едно общество всички сме свързани и имаме нужда както от квалифициран, така и от неквалифициран труд, подчерта Калина Дренска.
Има сектори, които могат по-лесно да налагат исканията си, защото са по-видими. Ако искаме да сме солидарни, е хубаво да сме по-последователни, изтъкна тя и даде пример с протестите на медицинските сестри и техния "женски, невидим, феминизиран труд".
"Всички тези групи, за да им е по-лесно да постигат исканията си дори с не толкова радикални мерки, не може да не застанем зад тези, които прокарват някаква пътека. Обществото доста агресивно подходи към тези стачни действия на транспортните работници."
Цялото интервю чуйте в звуковия файл.