Това обясни пред БНР Леона Асланова, икономист и общественик с фокус върху сферата на иновациите и образованието.
Традиционни медии са тези, които са запазили стария си бизнес модел, посочи тя в предаването "12+4".
"Настъпиха много промени на медийния пазар. В цял свят текат процеси, свързани с дигитализацията на медиите. Дори да се използват традиционни, употребата им е през мобилни устройства.
Нетрадиционни медии са подкастите, You tube каналите, алтернативните формати на блогърите. Социалните медии все още са нетрадицонни.
Промяната има в общественото мнение и в начина, по който хората коментират по-освободено в социалните медии. Трол фабриките и създаването на фалшивите новини е друга тенденция".
Бизнес моделът на онлайн медиите от самото начало беше объркан, обясни Асланова.
"Голяма част от международните медии преминаха към абонаментен бизнес модел".
Леона Асланова е създател на нова онлайн медия. В основата й е публикуването на един анализ дневно по актуална тема. Достъпът до цялото съдържание е възможен чрез абонамент. Използва се изкуствен интелект като помощно средство. Медията разполага с журналисти, базирани в различни точки на света.
Работата на терен и живото интервю не отпадат в този нов контекст на развитие на медиите, отбеляза тя.
Цялото интервю може да чуете в звуковия файл.